Reparaties in de winkel

Als u een laptop via de webshop heeft gekocht  dan kunt u het ook via de post toesturen. Voor meer informatie, ga naar onze RMA PAGINA

Wat repareren wij

Wij helpen u altijd graag om een oplossing te zoeken voor uw probleem. Wij hebben het meeste ervaring met:

  • Computers
  • Laptops
  • Telefoons
  • Tablets
  • Printers
  • Randapparatuur (toetsenborden, muizen, etc…)

Ook voor software problemen kunt u langskomen. Op zaterdag hebben wij meer personeel beschikbaar dus als u extra tijd of ondersteuning nodig heeft kunt u het beste op zaterdag langskomen.

U kunt ook een verzekeringsrapport laten maken voor €45,-

Voordat u een computer/laptop meeneemt

Maak een back-up van uw bestanden. Zorg er dus voor dat u een reservekopie op een externe schijf, USB stick of in de cloud heeft staan. Wij zijn natuurlijk niet van plan om uw bestanden te wissen maar soms moeten wij extra werk (en dus kosten) verrichten om uw bestanden te behouden.

Wat moet u meenemen

1. Een probleem

Zorg ervoor dat degene die het apparaat aan ons doorgeeft weet wat het probleem precies is.

2. Alle apparaten die met het probleem te maken hebben

Als u een probleem met uw laptop heeft dan neemt u natuurlijk de laptop mee. Maar als u bijvoorbeeld een probleem heeft met uw muis dan kan het ook aan de computer/laptop liggen.

Bij een laptop is het altijd handig om de oplader mee te nemen.

Bij een printerreparatie kunt u het beste even de informatie onder Bij printerreparatie lezen.

3. De aankoopbon voor garantie

Bij het innemen van een reparatie wordt niet altijd gedacht aan garantie. Wij vinden het daarom erg fijn als u ons daarop kunt wijzen door de aankoopbon mee te nemen.

4. Uw wachtwoorden

Soms hebben wij het wachtwoord nodig van een account om een probleem op te lossen. Zorg er dus voor dat u deze kunt doorgeven wanneer nodig.

5. Uw telefoon

Sommige accounts hebben niet alleen een wachtwoord maar ook een SMS/melding beveiliging. U hoeft uw telefoon overigens niet achter te laten.

Bij printerreparatie

Printers kunnen niet altijd in de winkel gerepareerd worden.

Wat kunt u zelf testen

Probeer of de printer wel werkt zonder computer/laptop. Leg een vel met wat tekst op de scanner en maak een kopie. Dit kan met een fysieke knop voor zwart of kleur kopieën of als optie op het scherm.

De printer kan niet kopiëren

Neem alleen de printer en stroomkabel mee.

De printer kan wel kopiëren maar niet printen

In dat geval kan het probleem aan de verbinding tussen de printer en de computer/laptop liggen.

Als de verbinding met een kabel naar de computer/laptop is dan moet u die allemaal meenemen.

Als de verbinding draadloos is dan kan de reparatie alleen bij u thuis. Hiervoor moeten wij dan een huisbezoek inplannen.

Wat zijn de kosten bij een printerreparatie

De kosten voor een printerreparatie zijn (standaard) max. €80,- daarboven volgt eerst een prijsopgave.
Excl. de inkt (soms zijn de inktpatronen ook leeg).
Sommige alternatieve inktpatronen zijn ook oorzaak van het niet goed functioneren van de printer, vooral Canon alternatieven hebben hier last van.

Wat gebeurd er na inname

Kosten

Bij het innemen spreken wij eerst een maximaal bedrag af. Dit is standaard max.€120,-
Daarboven volgt eerst een prijsopgave.
Bij uitzonderlijke gevallen kunnen we iets anders afspreken.

Hoe lang duurt een reparatie

Binnen 1-2 werkdagen hebben wij meestal het probleem opgelost.
Als het onverwachts toch langer duurt of de reparatie staat gereed, dan nemen wij direct contact met u op.

Wilt u zelf  contact  opnemen, dat mag natuurlijk altijd.

Wij hebben altijd leenlaptops beschikbaar voor bijvoorbeeld studenten of consumenten, indien nodig.

Betalen

Bij het ophalen van de reparatie kunt u betalen via pin of contant. U krijgt een factuur van ons mee, met de werkzaamheden die zijn verricht. Als u het bedrag via bank wil overmaken dan moet u dat even overleggen met ons. De reparatie kan in dat geval pas opgehaald worden zodra het bedrag bij ons op de bankrekening is bijgeschreven.